Oferta


MINISTERUL  EDUCAȚIEI NAȚIONALE
GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT „CLOPOŢICA”
URLAȚI, STR. TUDOR VLADIMIRESCU NR. 2
TEL. O244­.272.118
E-mail : urlatigradinita@yahoo.com
gradinitaclopotica.blogspot.com
PROIECT DE DEZVOLTARE INSTITIȚIONALĂ
2018-2021







1. PREZENTARE GENERALĂ


Unitatea preșcolară este situată în partea centrală a oraşului, în apropierea Şcolii Gimnaziale ”Cănuță Ionescu”, a Liceului teoretic ”Brâncoveanu Vodă” Urlați, dar și în apropierea altor instituții importante ale orașului, cum ar fi Primăria orașului Urlați sau Poliția Locală Urlați.
Construcţia a fost dată în folosinţă în anul 1969, fiind construită special pentru învăţământul preşcolar. Funcţionează într-un corp de clădire (parter şi etaj) şi corespunde cerinţelor educaţionale şi igienico-sanitare, iar curtea  este generoasă ca spaţiu, fiind dotată cu aparate de joacă pentru copii.
Localul este bine întreţinut, dispune de circuitele necesare şi în anul 2008 s-au efectuat lucrări de reparații din fonduri europene: revizuire a hidroizolaţiei, instalaţiilor termice, electrice, sanitare, de gaze, s-a înlocuit tâmplăria şi s-a refăcut faţada clădirii. Procesul instructiv-educativ a înregistrat rezultate bune. Activitatea de proiectare este corespunzătoare şi respectă cerinţele curriculumului naţional. C.D.S. aprobat la nivelul unităţii permite desfăşurarea unor activităţi opţionale ca: limba engleză și dans modern sub îndrumarea profesorilor calificaţi şi pe baza planificărilor semestriale. Oferta activităţilor extraşcolare cuprinde: vizite la obiective culturale, excursii, spectacole de teatru şi circ, serbări, participarea la concursuri regionale, naționale  și internaționale.
În unitatea preșcolară s-au derulat proiecte ca: Lumea văzută cu ochi de copil, Vreau să ştiu, Prichindei în lumea basmelor, Curcubeul schimbării , Ruti ne învaţă lecţii despre viaţă sau “Scoala de bani”.



INDICATORI DE STRUCTURĂ, CONTEXT ȘI STARE
la septembrie 2018


Tipul unității de învățământ –Gradiniţa cu program  prelungit şi program normal
Forma de învaţamânt – zi
Unitatea scolara – cu personalitate juridică cu două structuri:  Grădinița Valea Urloi şi Grădinița Jercălăi
Servicii oferite – Internet,  Centru de Resurse pentru Educatie si Dezvoltare, cabinet medical, loc de joaca amenajat şi dotat cu aparate de joacă , sali de clasa mobilate si utilate la standarde superioare.
Unitatea funcţioneaza în cladiri cu destinaţie –grădiniță;
Construcţia gazduieste : 5 grupe de program prelungit
                                       6 grupe de program normal
   Structura Valea Urloi găzduiește 1 grupa combinata
   Structura Jercalai găzduiește 1 grupa combinata

Spaţiul de învaţamânt: - numar de cladiri - 3
Situaţia juridica a terenului : cladirile existente si terenul sunt în proprietatea Consiliului Local al orașului Urlați



       I.            DIAGNOZA MEDIULUI

            1. CULTURA ORGANIZAŢIONALĂ
            2. RESURSE CURRICULARE
3. RESURSE  UMANE
4. RESURSE FINANCIAR - MATERIALE
5. ANALIZA SWOT

II.   VIZIUNEA

III.  MISIUNEA

IV. ŢINTE STRATEGICE

V.  OPŢIUNI STRATEGICE

VI. MONITORIZAREA ŞI EVALUAREA  PROIECTULUI

                       






 I.   DIAGNOZA MEDIULUI 

I.1.CULTURA ORGANIZAŢIONALĂ
               Climatul grădiniței este unul stimulativ, de toleranţă şi cooperare, dinamic şi inovator, incluziv.   Valorile dominante ce caracterizează membrii sunt: responsabilitatea,  cooperarea, generozitatea, munca in echipă, încrederea şi respectul  faţă de copil și familia acestuia, devotamentul, libertatea de exprimare, receptivitatea şi creativitatea, chiar dacă mai apar uneori manifestări de conservatorism sau automulţumire. Regulamentul intern este elaborat și supus atenţiei organizaţiei. Odată aprobat, acesta cuprinde norme privind activitatea pe diferite compartimente și comisii de lucru, precum şi fişele posturilor pentru toate categoriile de personal. 

I.2. RESURSE CURRICULARE
Materialele curriculare  pentru  nivelul preşcolar sunt:                 
-        planuri de învăţământ;                 
-        programe şcolare;              
-        planificări calendaristice ;                
-        auxiliare curriculare ;                
-         scrisori metodice;                  
-        caiete de lucru.           
Parteneriate educaționale desfășurate in anii anteriori cu:
-        Primăria Urlați
-        Şcola Gimnazială ”Cănuță Ionescu” Urlați
-        Liceul teoretic ”Brâncoveanu Vodă” Urlați
-        Scoala gimnaziala “Nicolae Iorga” Ploiesti
-        Gradinita  step by step “Raza  de soare” Ploiesti
-        Teatrul GEOLY ART
-        Teatrul “Trilby” Ploiesti
-        Gradinita cu  program prelungit ”Azur” Constanta
-        Gradinita cu pp si pn “Frunza de stejar” Plopeni


I.3. PREZENTAREA RESURSELOR UMANE
Număr de copii înscriși la începutul anului școlar 2018/2019- 332 preșcolari
Personalul unităţii:
   Didactic:
§  13 educatoare titulare
§  1director degrevat
§  4 educatoare suplinitoare;
§  1 educatoare necalificata.
Didactic auxiliar :
§  contabil 0,5 normă                            
§  administrator  0,5 normă
§  secretar  0,5 normă
Nedidactic:  3 norme 
§  îngrijitoare 5 norme
§  fochist 1 normă
§  bucătar 1 normă
§  muncitor necalificat bucătărie 0,5 normă
§  muncitor necalificat spălătorie 0,5 normă
Asistent medical  1 normă cu program la dispozitia Primariei Urlati

 Calitatea personalului  didactic 
-          18 din 19 cadre didactice sunt calificate ;
-          11 educatoare au gradul didactic I ;
-          16 educatoare au terminat cursuri universitare ;
-          3 au master didactic, iar o educatoare urmeaza un curs de master didactic;
-          1 cadru didactic este formator si autor de lucrari de specialitate cu ISBN;
-          4 cadre didactice au participat  in ultimii 3 ani ca evaluatori in comisii la nivel judetean sau national.    
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ ŞI DE EVALUARE A CALITĂŢII
·         Rezultate şcolare bune şi foarte bune la clasa ;
·         Numărul mare de cereri la înscrierea copiilor în grădiniţă ;
·         Frecvenţă bună;
·         Activităţi sociale şi culturale ;
·         Permanent s-a urmărit  satisfacerea cerinţelor părinţilor într-o măsură cât mai mare;
·         Multe concursuri la care s-au obţinut rezultate bune şi foarte bune de către copiii participanţi;
·          Proiecte educaţionale şi parteneriate locale derulate cu şi pentru preşcolari, pentru socializarea şi responsabilizarea lor viitoare.


I.4. RESURSE MATERIALE ȘI FINANCIARE 
An financiar 2018
-        Buget local initial: 145 000 lei
-        Suplimentare de buget 24.09.2018 : 20 000 lei
                  Total aprobat 2018 :  165 mii lei

INVENTARUL SPAȚIIlLOR EXISTENTE
v  8 săli de grupă
v  1 cabinet medical
v  1 izolator
v  centru CRED
v  1 cabinet director
v  1 cabinet administrator
v  secretariat
v  1 bucătarie
v  1 oficiu bucătărie
v  2 magazii de alimente
v  1 magazie “corn si lapte”
v  1 vestiar bucătărie
v  spălătorie
v  magazie exterioară
v   spațiu de joacă 4000 mp dotat cu aparate de joacă
v  câte o grupă cu toalete, lavoar și hol la structuri





I.5. ANALIZA SWOT
I.5a. CURRICULUM
Puncte  tari:
-          Parcurgerea curriculumului în spiritul aplicării metodei proiectelor conform legislaţiei şi metodologiei în vigoare;
-          Realizarea CDŞ-ului la alegerea părinţilor şi cu implicarea multor copii ;
-          Existenţa unor materiale curriculare bogate (planuri de invăţământ, programe şcolare, auxiliare curriculare, ghiduri, softuri educaţionale) ;
Puncte slabe:
-          Oferta CDŞ nu satisface în totalitate nevoile tuturor copiilor şi părinţilor ;
-          Insuficienta abilitate a educatoarelor în raport cu diversitatea solicitărilor şi lipsa de profesori pentru tematica dorită;
-          Introducerea în desfăşurarea activităţilor a unor elemente de noutate  din Planul Dalton (în conformitate cu scrisoarea metodică pentru anul școlar 2016/2017);
Oportunităţi:
-          Identificarea nevoilor de formare continuă profesională a cadrelor didactice;
-          Realizarea colaborării cu profesori voluntari pentru diversificarea CDŞ;
-          Existenţa materialelor de specialitate pentru implementarea curricumului naţional;
-          Elaborarea de ghiduri de bună practică pentru aplicarea curricumului de către cadrele didactice din unitate;          
Ameninţări:
-          Imposibilitatea desfăşurării activităţilor opţionale care necesită sprijin financiar mai mare din partea păriilor;
-          Existenţa de materiale curriculare neavizate de MEN;

I.5b. RESURSE UMANE
Puncte tari:
-          Personal didactic calificat 95 %;
-          Personal didactic bine pregătit, cu grad didactic I (60% la 1 sept 2018) şi cu experienţă didactică deosebită ;
-          Personal didactic cu studii superioare 85 %;
-          Disponibilitatea cadrelor didactice de lucru în echipă;
-          Relaţiile interpersonale existente favorizeaza un climat socio-afectiv deosebit şi stimulativ;
-          Personalul nedidactic bine format pentru servicii sociale şi educaţionale;

Puncte slabe:            

-          Slaba implicare a cadrelor didactice debutante în activitatea organizaţiei şcolare;
-          Lipsa unui cadru medical în tura de după amiază;
-          Existenţa de cadre didactice ce nu au competenţe de utilizare a calculatorului;
-          Conservatorismul şi automulţumirea unor cadre didactice privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor centrate pe nevoile copiilor;
Oportunităţi:
-          Perfecţionarea la nivel superior prin cursuri universitare;
-          Existenţa unei oferte bogate de formare profesională;
-          Organizarea schimburilor de experienţă numeroase şi diversificate din punct de vedere al conţinutului: sesiuni de comunicări, simpozioane, cercuri pedagogice, Work – Shop, conferințe;
-          Relaţii de parteneriat real cu învăţătoarele ce preiau grupa mare şi părinţii;
Ameninţări:
-          Timpul insuficient acordat de familie nevoii copilului de a comunica şi de a interacţiona;
-          Plata personală a cursurilor de formare ;
-          Fluctuaţia cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar;
-          Existenţa familiilor monoparentale şi a copiilor aflaţi în grija bunicilor deoarece părinţii lucrează în străinătate;
-          Creşterea numărului de copii cu deficienţe şi hiperactivitate şi absenţa unor cadre specializate de îndrumare;
-          Existența părinților cu posibilități materiale scăzute sau care nu își găsesc locuri de muncă;
I.5c. RESURSE MATERIAL-FINANCIARE
 Puncte tari:
-          Clădire corespunzătoare pentru activitatea preşcolară;
-          Dotare cu aparatură modernă;
-          Mobilierul din toate sălile a fost înlocuit cu mobilier modular, specific lucrului pe sectoare;
-          Fondul de material didactic şi de carte a fost îmbogăţit;
-          Conectarea la Internet pentru intreaga unitate;
-          Curtea este dotată cu aparatură de joacă conform normelor de siguranţă şi securitate, specifice preşcolarilor;
            Dotarea cu materiale didactice, jocuri, planse, casete,jetoane;

Puncte slabe:
-          Lipsa unui sistem de securitate performant ;
-          Materialul didactic depăşit fizic şi moral;
-          Insuficiente fonduri băneşti la momentul actual, pentru reparaţii, achizii şi investiţii;
Oportunităţi:
-          Descentralizarea şi autonomia  instituţională;
-          Îmbogaţirea bazei materiale cu ajutorul resurselor extrabugetare;
-          Existența unor societăți comerciale cu putere financiară (P&g Urlați, Oltina Impex SRL, SC Pearl K&D, Salt Comfort)
-          Implicarea părinţilor în întreţinerea şi îmbogaţirea patrimoniului prin donații;
Ameninţări:
-          Populaţia care folosește spațiul de joacă al grădiniței;
-          Legislaţie ambiguă şi nestimulativă pentru potenţialii sponsori;

I.5d. RELAŢII COMUNITARE ŞI DE PARTENERIAT
 Puncte tari:
-          Colaborarea cu părinţii în cadrul proiectelor: “Ruti ne invață lectii despre viață”, “Curcubeul schimbării”, “ Educație financiară prin joc“, “Prichindei în lumea basmelor” “Lumea văzută prin ochi de copil”;
-          Colaborare cu şcolile din oraș desfăşurată ritmic şi constructiv;
-          Organizaţia promovează relaţii de colaborare şi de parteneriat cu diferiţi factori (biserica, biblioteca, pompierii, poliţia, muzeul de istorie, teatrul de păpuşi);
-          Există în derulare proiecte şi parteneriate care contribuie la socializarea copiilor;
-          Colaborarea cu PrimăriaUrlați și suplimentarea bugetului cu 20 mii lei față de cost standard în anul financiar 2018;
-          Prezența promptă a consilierilor locali la ședințele Consiliului de Administrație
Puncte slabe:
-          Inexistenţa  parteneriatelor cu ONG-uri şi fundaţii;
-          Insuficienta implicare a părinţilor în actul educaţional şi administrativ datorată situaţiei materiale şi sociale a acestora;
-          Slaba implicare şi reticenţa societăţilor economice de a efectua sponsorizări;
-          Lipsa unei strategii pe termen lung de promovare a imaginii unităţii în comunitatea locală;
Oportunităţi:
-          Cadrul legal generat de descentralizare;
-          Diversitatea proiectelor educative propuse spre derulare;
-          Deschiderea unor instituţii pentru schimburi de experienţă sau colaborări diverse;
-          Prezentarea ofertei în faţa comunităţii;
-          Crearea oportunităţii pentru comunitatea locală de prezentare a propriilor oferte de colaborare;
-          Posibilitatea grădiniţei de a alege partenerii de activitate în funcţie de interesele propuse;
Ameninţări:
-          Timpul limitat al părinţilor poate duce la slaba lor implicare în viaţa unităţii;
-          Lipsa fondurilor financiare poate îngreuna realizarea,  promovarea proiectelor şi parteneriatelor;
-          Lipsa unei asociații a părinților din unitatea preșcolară;


I.5.e MANAGEMENT:
Puncte tari:
-          Elaborarea unei diagnoze obiective;
-          Proiectarea realistă a activităţii manageriale;
-          Elaborarea procedurilor pentru toate compartimentele;
-          Implementarea eficienta a procedurile proiectate;
-          Capacitate de comunicare internă şi externă;
-          Conducere democratică a activităţii gradiniţei;
-          Capacitatea de a atrage fonduri extrabugetare;
-          Gestionarea eficientă a resurselor;
-          Capacitatea de adaptare la schimbare şi rezistenţa la stres;
Puncte slabe
-          Insuficienta monitorizare a activităţilor derulate în unitate;
-          Slabă delegare de sarcini către membrii Consiliului de Administraţie și sincope în monitorizarea activității pe comisii;
-          Insuficiente informatii despre rolul si activitățile comisiilor la nivel de unitate;
Oportunităţi
-          Disponibilitatea partenerilor pentru promovarea imaginii unitatii;
-          Disponibilitatea partenerilor pentru dezvoltarea unităţii;
-          Folosirea unor strategii diversificate pentru atragerea de fonduri extrabugetare;
Ameninţări
-          Legislaţia în continuă schimbare;
-          Termene nerealiste pentru întocmirea de documente, situaţii, raportări;
-          Supraîncărcarea fişei postului directorului;
-          Obligaţia de catedră cu normă întreagă;
-          Posibilitatea unei organizări defectuoase a activităţilor de parteneriat care duce la diminuarea efectelor aşteptate.

    II.            VIZIUNEA GRĂDINIȚEI
,,Sa preiei copilul cu veneraţie , să-l educi cu iubire si să-l lasi să plece în libertate’’
                                                                                                       Ellen Key


 III.            MISIUNEA GRĂDINIȚEI
              Grădiniţa noastră îşi propune să asigure calitatea actului educaţional respectand            ritmul propriu de dezvoltare al copilului prin stimularea gandirii, simţirii şi voinţei.

 IV.            ȚINTE STRATEGICE
T1. Implementarea valorilor educaționale promovate de  proiectul Planul  Dalton.
T2. Îmbogățirea resursei umane prin contractarea unui medic școlar și a două norme de asistent medical;
T3.  Reînnoirea  bazei materiale pentru a satisface nevoile unui proces didactic de calitate;
T4.  Creșterea calității educației prin realizarea unei comunicări interne și externe eficiente.


    V.            OPȚIUNI STRATEGICE

T1. Implementarea valorilor educaționale promovate de proiectul Planul  Dalton.
ü Aplicarea chestionarelor de satisfacție beneficiarilor educației;
ü Achiziționarea materialelor didactice;
ü Amenajarea spațiului educational;
ü Stabilirea planificărilor și a programului de lucru;
ü Stabilirea modalităților de recompensare a rezultatelor bune;
ü Diseminarea rezultatelor în cadru intern și extern.
Grup țintă: 25 de preșcolari de la program prelungit și 25 de preșcolari de la program normal (cu posibilitate de extindere).
T2. Îmbogățirea resursei umane prin contractarea unui medic școlar și a doua norme de  asistent medical;
ü Aplicarea chestionarelor de satisfacție beneficiarilor educației;
ü  Întâlniri cu directorul Spitalului Orășenesc Urlați, cu primarul orașului Urlați și cu medici ai Dsp Prahova;
ü  Stabilirea direcțiilor generale de colaborare;
ü  Identificarea și selecția ofertelor  serviciilor medicale;
Grup țintă: 130 de preșcolari de la program prelungit
T3.  Reînnoirea  bazei materiale pentru a satisface nevoile unui proces didactic de calitate;
ü  Întocmirea notelor de fndamentare a bugetului;
ü  Identificarea nevoilor specifice sectoarelor de activitate;
ü  Achiziția materialelor didactice ;
ü  Colaborarea permanentă cu instituțiile publice și cu agenții economici pentru finanțare complementară sau extrabugetară;
Grup țintă: preșcolari și personalul didactic
T4.  Creșterea calității educației prin realizarea unei comunicări interne și externe eficiente.
ü  Identificarea căilor de comunicare internă și externă;
ü  Stabilirea planului de acțiune;
ü  Asigurarea fondurilor prin finanțare de bază, complementară sau extrabugetară.
Grup țintă: personalul unității, părinții și comunitatea locală

 VI.            MODALITĂȚI DE MONITORIZARE/EVALUARE

            Proiectul va fi monitorizat prin planificările periodice pe arii curriculare de activitate didactică şi managerială şi evaluări interne realiste ale factorilor implicaţi:                  CEAC, Consiliul de Administraţie, Inspectoratul Şcolar prin pârghii specifice vor constata periodic măsura în care se realizează ţintele strategice şi vor interveni pentru reglarea demersurilor.                
Fiecare domeniu funcţional va fi analizat şi se va interveni în stabilirea priorităţilor la un moment dat;                
Realizările sau nerealizările planului de dezvoltare instituţională se vor regăsi în analiza managerială semestrială şi vor fi aduse în discuţia consiliului profesoral al grădiniţei;                
Principala grijă în monitorizare va fi urmărirea impactului asupra grupurilor ţintă cărora ne adresăm şi la care ne raportăm: preşcolarii, părinţii, cadrele didactice si nedidactice, comunitatea locală şi partenerii de proiecte pentru a corecta din mers eventualele disfuncţii.























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu